dijous, 21 de juny de 2012

L'altre cara del Lleure Educatiu.

Benvolgudes companyes i benvolguts companys,
Crec recordar que mai no havíem tingut tanta notorietat als mitjans com en aquestes últimes setmanes, es parla del valor pedagògic dels menjadors escolars mentre els empresaris fan llàstima explicant el deute econòmic que l'administració té amb ells, tothom parla de les jornades intensives i de l'estalvi que pot suposar això a les famílies, i algunes entitats suposadament sense ànim de lucre expliquen a tort i a dret les lloances de les seves activitats i com les beques que ells ofereixen garanteixen l'accés a aquestes activitats per a molts infants i joves de Catalunya.
No puc dir que cap d'aquestes afirmacions no sigui certa, únicament puc dir que enlloc ningú no parla dels treballadors/es que som els que fem que tots els espais del Lleure Educatiu i Sociocultural, no només els menjadors escolars, siguin espais educatius amb un innegable valor pedagògic. Que ningú no diu que depenen com s'implementi la jornada intensiva, l'estalvi econòmic d'algunes famílies es farà a costa del salari d'altres, un nombre sense determinar de personal de cuina i personal educatiu anirà al carrer, i aquí l'administració i algunes associacions de pares obvien el problema. No es públic que moltes de les empreses i entitats del sector (les que no tenen ànim de lucre també, si, si, aquestes també) estan decidides a escatimar els drets laborals dels seus treballadors/es i que les patronals que les representen (ACELLEC, AEISC i ACCAC) porten més de 540 dies atrinxerats darrera de la congelació salarial i la pèrdua de drets laborals i únicament ara que ens hem decidit a sortir al carrer, s'han mostrat disposats a ampliar el marge de la negociació. Durant aquests 540 dies els nostres salaris han estat congelats (cobrem el mateix que a 31 de Desembre de 2010) i la nostra ja ajustada capacitat adquisitiva ha perdut més d'un 4'5% per la manca d'actualització dels salaris amb l'IPC.
Per tot això els treballadors i les treballadores del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya volem dir prou, no volem que els nostres drets laborals siguin moneda de canvi en una batalla entre administració, empreses i famílies. Volem un conveni que ens garanteixi els mínims per poder exercir la nostra feina i dedicar-nos a allò que ens agrada, que és educar en hàbits i valors als nostres infants i joves, i poder-ho fer sense patir per la precarització de la nostra feina. Som conscients de que en aquestes èpoques, sempre sorgeixen persones disposades a penjar-nos de forma subjectiva l'etiqueta de “PRESCINDIBLES”, però des de CCOO no acceptarem que un espai de socialització  i creixement personal dels infants i joves, acabi esdevenint un espai més d'injustícia social (tant pels infants i joves, com pels treballadors i treballadores), ja sigui per la inacció de l'administració, gran responsable de l'oblid que patim els treballadors del sector; o pel mercantilisme desaforat de les nostres patronals.
Potser podem assumir que som l'altra cara, però no estem disposats a parar la cara.
Per tot això estem convocats el proper diumenge 17 de juliol a les 11:30 a la Plaça de Pau  Vila 1 de Barcelona, per dir PROU!!! per demanar que VOLEM CONVENI, JA!!!