dijous, 30 de maig de 2013

Aquesta gent no ens representa.

El passat 23 de Maig el Lleure Educatiu i Sociocultural estàvem cridats a la Vaga. Ho fèiem en el marc de les mobilitzacions contra el bloqueig de les patronals als convenis col·lectius. Bloqueig que afecta a més de 800.000 treballadors i treballadores.
En el cas del Lleure Educatiu es va decidir donar un pas més enllà i cridar a la Vaga de sector el mateix dia de les mobilitzacions. La decisió d'anar a la Vaga va ser fruit d'un acord entre els dos sindicats majoritaris dins del sector que ja venien fent un treball conjunt dins de la Plataforma SOS Lleure Educatiu.
Les raons per anar a la Vaga eren prou clares i contundents, doncs amb la pèrdua del Conveni Col·lectiu anem a una situació de desempar legal que ens farà retrocedir anys de drets laborals. A més la Vaga era la culminació de tot un seguit d'accions de conscienciació i mobilització del Sector impulsades des de la Plataforma SOS Lleure Educatiu.
Com a delegats i delegades de CCOO en minoria al Comitè ja vam denunciar en un comunicat anterior que en tot aquest procés la representació majoritària del Comitè d'Empresa de la Fundació Pere Tarrés va restar al marge de manera voluntària. Tot i ser delegats i delegades al Comitè d'Empresa per UGT van preferir ignorar l'actuació del seu sindicat de referència en les mobilitzacions pel Conveni. Tot i conèixer els motius que impulsaven aquesta jornada de Vaga van preferir ignorar-la i anar a treballar.
Aquesta actitud la considerem del tot reprovable i més si tenim en compte que es van presentar sota unes sigles sindicals amb la voluntat de representar els interessos dels treballadors i les treballadores de forma unitària dins de l'empresa. Creiem que és del tot incoherent presentar-se sota una candidatura sindical per acabar defensant una estratègia i uns interessos propis. A la vegada no entenem a quina línia sindical pot respondre el boicotejar un dia de vaga no secundant-la i anant a treballar.

Es per tot això que en el passat Ple del Comitè del dia 24 de Maig els delegats de CCOO vam demanar la dimissió dels delegats i delegades de la part majoritària, començant pel President del Comitè i seguint pels altres càrrecs com la Vicepresidenta o el President del Comitè de Seguretat i Salut Laboral.
Fem una crida doncs a tots els treballadors i treballadores de la Fundació Pere Tarrés a que prenguin en consideració l'actuació de la representació majoritària del Comitè d'Empresa. També fem una crida a que comencin a organitzar-se de forma Assembleària i per fora dels canals de representació que ofereix la majoria del Comitè d'Empresa. Com a membres de la Secció Sindical de CCOO i també del Comitè d'Empresa ens posem al servei de les vostres demandes i oferim tota l'ajuda que faci falta per tal d'organitzar la resposta a aquesta situació.