dimarts, 21 de maig de 2013

La Vaga del 23 de Maig a la Fundació Pere Tarrés.

El pròxim dia 23 de Maig estem cridats a una Vaga en el sector del Lleure Educatiu i Sociocultural. Els motius són prou clars, doncs queden menys de 80 dies per a que el nostre Conveni Col·lectiu decaigui i se'ns apliqui l'Estatut dels Treballadors.
Això suposarà una pèrdua de drets i millores laborals que patirem tots i totes. És per aquest motiu que es va decidir impulsar unitàriament amb UGT una Plataforma que aglutinés al conjunt de treballadores i treballadors del Lleure. En paral·lel es van engegar un seguit d'iniciatives com la signatura digital per reclamar la firma d'un nou Conveni o la campanya dels Dijous en Negre, on mitjançant unes samarretes amb un logo contundent, volíem visualitzar que estàvem de dol per un sector que quedarà tocat de mort sense el Conveni.
Enmig de totes aquestes iniciatives i d'altres com la de l'1 de Maig o les concentracions davant les patronals, on han estat els membres d'UGT del Comitè d'Empresa de la Fundació Pere Tarrés?DESAPAREGUTS. No han participat de cap espai unitari ni de mobilització, no han fet cap crida a participar de la Plataforma unitària on hi era el seu propi sindicat de referència i per últim no criden a la vaga del dia 23.

Tot això ho valorem com un greu error a la vegada que ens preguntem a quina pràctica sindical respon. Des de la Secció Sindical de CCOO a la Fundació Pere Tarrés cridem a participar d'aquesta Vaga del dia 23 de Maig, al costat dels treballadors i les treballadores que aquell dia reclamarem la defensa de la negociació col·lectiva com la millor eina per defensar els nostres drets laborals.
A la vegada demanem als companys i companyes de la UGT del Comitè d'Empresa de la Fundació Pere Tarrés que rectifiquin i es sumin als espais unitaris de lluita i mobilització que es puguin donar en el futur.