divendres, 14 de juny de 2013

Sobre els contractes d'Obra i Servei.

Ara que finalitza el curs molts de vosaltres poder heu rebut la carta de finalització de contracte com a Obra i Servei per part de la Fundació Pere Tarrés. Es per això que volem fer un seguit d'aclariments al respecte.
El primer i més important és que en l'ordenament laboral s'especifica que per defecte tots els contractes són indefinits. Això vol dir que només són temporals (com els Obra i Servei) aquells que tinguin una temporalitat certa o el que és el mateix una data d'inici i una de finalització.
En el cas del Lleure Educatiu el nostre Conveni especifica un seguit de supòsits per quan es pot fer un contracte d'Obra i Servei (Art. 20. paràgraf 2n.). Aquest supòsits no inclouen la feina que es comença en un centre de treball que té una data d'inici certa (quan et contracten) però no de finalització(o l'escola/ludoteca/escola bressol/biblioteca..... no continuaran oberts a l'any següent?
D'aquesta manera no importa que l'Empresa et posi per escrit que ets Obra i Servei i t'ho faci firmar(en un contracte de treball o en la Carta de Fi d'Activitat) doncs tu ja ets fixe-discontinu. El que genera dret és el teu lloc de treball i d'aquesta manera quan t'acomiaden tindran que o bé indemnitzar-te per acomiadament improcedent o bé readmetre't reconeixen-te la teva condició de fixe-discontinu.
La situació a la Pere Tarrés, com ja hem denunciat en anteriors vegades, sobre el tema dels Obra i Servei és la següent: per part de la representació majoritària del Comitè d'Empresa mantenir-se passivament a l'espera del moment que la Fundació decideixi quan i com convertir els Obra i Servei a Fixe-Discontinus i per part de la Fundació de sotmetre la seva decisió al moment més avantatjós econòmicament per a ella.
Nosaltres estem disconformes amb això i reiteradament hem demanat que es pacti un tant per cent de conversió anual, començant pels casos que portin un any o més d'un any encadenant contractes d'Obra i Servei.
Davant d'aquesta situació de bloqueig que poden fer els treballadors/es que vulguin convertir el seu contracte i aconseguir una certa estabilitat laboral? Utilitzar la eina de la Secció Sindical de CCOO.
Tots/es aquells/es treballadors/es que vulguin demanar la seva conversió a Fixe-Discontinu ho poden fer com a afiliats/ades a través de la nostra Secció Sindical. Des d'allà li podem donar sortida àgil i eficaç sabent que la raó està del nostre costat.
Recordeu que qui us contracta és la Pere Tarrés i no el centre on esteu treballant, no és la majoria del Comitè qui us resoldrà la vostra situació contractual i la Fundació a dia d'avui no està per la tasca de la conversió. Només vosaltres mateixos/es ho podreu fer. Utilitzeu el que teniu més a l'abast, poseu-vos en contacte amb la Secció Sindical abans del 22 de Juny i reclamarem la vostra conversió. Esteu en el vostre dret. Exerciu-lo!

Per unes millors condicions laborals!
Així no Pere Tarrés!