divendres, 17 de gener de 2014

Tenim un problema i aquest problema es diu 1 per cent.

El passat 17 de Desembre les treballadores i els treballadors de la Fundació Pere Tarrés vam rebre una carta del nostre Director General, el Sr. Oriol Pujol i Humet on se'ns comunicava l'augment d'un 1% en la nostra nòmina del Desembre del 2013. Aquest augment es feia amb caràcter de “pagament únic”, “puntual” i “no consolidable”. I si es feia amb aquesta voluntat de “gratificació extraordinària” era per motius de “sostenibilitat econòmica de l'empresa”.
Des de la Secció Sindical de CCOO a la Fundació Pere Tarrés creiem que aquesta pujada de nòmina només pel Desembre del 2013, no aconsegueix recuperar el que ja portem perdut pel que fa als 3 últims anys.. Per posar-ho en números: En el cas d'un monitor amb una jornada de 12.5 hores a la setmana que està cobrant 363.08 euros ( retencions a l'IRPF a banda) aquest 1% només ha representat una pujada de 32.6 euros!!!!. I a més aquesta “magnífica” pujada no és “consolidable” sinó “puntual” i “extraordinària”.....
Si això ho comparem amb que el mateix monitor ja ha perdut, per la desactualització de la seva nòmina respecte de l'IPC, a Desembre de 2012 (fins a 369.26 euros), podrem fàcilment adonar-nos de lo molt insuficient que es aquesta mesura presa de manera unilateral per la Fundació Pere Tarrés. El mateix cas es pot aplicar per a aquelles treballadores/treballadors que tenen el Conveni d'Infantil, doncs també porten amb l'IPC congelat des del 2011.
Per tot això des de la Secció Sindical diem prou a voler carregar la “sostenibilitat de l'empresa” únicament sobre les esquenes de les treballadores de la Fundació Pere Tarrés i li demanem:
- La documentació econòmica que expliqui en detall com es fan els comptes per a tenir una “tresoreria suficient” i que els ha permès tenir aquest resultat “lleugerament positiu” per fer una “pujada” de l'1% en la nòmina del Desembre.
- Volem que la Pere Tarrés reconsideri la seva actual actitud de prendre decisions d'aquest tipus de manera unilateral i sense comptar amb la part sindical.
- Exigim de la Direcció de Recursos Humans un canvi en la seva postura en la taula de Negociació del 3r Conveni Col·lectiu del Lleure Educatiu i Sociocultural. La Fundació Pere Tarrés juntament amb altres entitats del Lleure, està fent una proposta a la taula de Negociació per deslligar els sous de l'IPC. D'aquesta manera ens estan condemnant a tots i a totes a sous en precari per sempre més. És des d'aquest punt de vista que s'entén el caràcter no consolidable i extraordinari de la gratificació d'aquest Desembre passat.
No volem un model de relacions laborals basat en la caritat i el voluntarisme sinó des del pacte i el consens. Els drets laborals són part indestriable d'una societat més justa i igualitària. Es per això que diem:

Així no, Pere Tarrés!

No estem de rebaixes!