dilluns, 7 de desembre de 2015

Carta Oberta a les nostres companyes i companys de feina.

Benvolguts,benvogudes,
els dies 9,10,11 de Desembre seran eleccions sindicals a la Fundació Pere Tarrés per escollir els 23 Delegats i Delegades al Comitè d'Empresa. Aquestes seran unes eleccions diferents a la resta d'eleccions que s'han donat a la Fundació, per la senzilla raó que per primera vegada les urnes seran realment itinerants i inclouran a la majoria de Centres de Treball que actualment gestiona la Fundació Pere Tarrés.
CCOO porta fent aquesta demanda d'urnes itinerants que afavoreixen la més àmplia participació possible en tots i cadascun dels processos electorals que s'han donat en el Lleure Educatiu i Sociocultural. És un punt que CCOO va incloure expressament al III Conveni Col.lectiu i que ara també hem reivindicat i aconseguit pel nostre procés electoral.
Esperem que aquest major accés dels treballadors i treballadores de la Fundació Pere Tarrés a l'exercici democràtic per escollir els seus i les seves representants, suposi primer de tot un augment en la participació i també un canvi en la representació del Comitè d'Empresa fins ara monopolitzada per UGT.
Aquesta continuada presència de fa molts anys d'un sol sindicat al capdavant del Comitè d'Empresa, no ha impedit que s'hagi arribat fins als nivells actuals de precarietat que abunden a la Fundació Pere Tarrés. La Fundació Pere Tarres gestiona molts diferents serveis desde l'àmbit Socio-Cultural, passant per les Escoles Bressol, les Cases de Colònies i els Menjadors Escolars. Una Entitat que diu representar uns determinats valors ètics i morals però que a la pràctica s'allunya dels mateixos pel que fa a la majoria de la seva plantilla.
Els Delegats/ades de CCOO hem denunciat des de el primer moment totes aquelles vulneracions dels drets laborals i les condicions de treball que amb l'excusa de la crisis econòmica i per salvaguardar el “sagrat” marge de benefici (en una Fundació que teoricament hauria de reinvertir tot allò que guanya en obra social i millora de les condicions dels serveis que gestiona), han afectat cada cop més àmbits de gestió i per extensió als seus treballadors i treballadores.
La nostra acció sindical en el moment actual demana ser determinants al Comitè d'Empresa, sense deixar de banda la tasca de conscienciació dels treballadors i treballadores , fent-los costat com a eina per garantir els seus drets laborals.
Us volem demanar el vot a CCOO perque la nostra candidatura representa a la majoria dels treballadors i treballadores de la Fundació Pere Tarrés. Perquè coneixem que ha de canviar a la Fundació Pere Tarrés i tenim propostes concretes per a fer-ho i perquè volem seguir sent amb major força la vostra veu.

Secció Sindical CCOO Fundació Pere Tarrés