dimecres, 27 de gener de 2016

Ple del Comitè. Canviar alguna per a que no canviï res.

Aquest dilluns dia 25 es va fer la constitució del Comitè d'Empresa de la Fundació Pere Tarrrés-Numància. En els punts a l'ordre del dia que va fer arribar la UGT (com a sindicat que ostentava la presidència en funcions) hi havia l'elecció del President del Comitè d'Empresa al costat d'una explicació de la feina feta fins llavors per l'anterior Comitè i plantejaments de futur. En realitat però aquests dos punts només eren l'embolcall per al que en realitat interessava a l'status quo dins de la Fundació que era canviar alguna cosa per a que tot seguís igual.
Era esperat veure quin seria el paper de les companyes de la USOC que amb els seus vots podien acabar amb 12 anys de mandat de la UGT o perpetuar-ne en principi 4 més.
Acompanyades pels alliberats de la USOC l'abstenció de les 3 delegades presents d'aquest sindicat van permetre que la UGT fes valdre els seus 10 vots per sobre dels 6 presents de CCOO per presentar i que sortís escollit el número 9 de la llista de la UGT, Joaquim Solé Guillem. Un perfecte desconegut que anava el 9 a la llista electoral de la UGT i que ha sortit escollit com a delegat per primer cop en aquestes eleccions. Substituirà el que fins ara havia estat durant tres mandats seguits el president del comitè d'empresa per UGT l'Albert Raventós i Gubau.
Una vegada escollit el nou president del Comitè d'Empresa amb els vots en contra de CCOO i l'abstenció de la USOC, el següent pas era escollir la Secretaria que va anar a parar, per postulació pròpia i per boca dels alliberats de la USOC presents al Ple del Comitè(sic), a la companya de Comitè Susana Cano Luna.
En una perfecta sincronia USOC-UGT on l'abstenció permetia la presidència de nou de la UGT i desprès es cedien les hores sindicals d'una treballadora per a que faci allò que encarrega explícitament el reglament intern del comitè que és «auxiliar el president en les seves funcions».
 El tàndem va reblar el clau quan es va atorgar la vicepresidència del Comitè també a la UGT en comptes de buscar el consens amb la segona força sindical.
Desafortunat inici d'un sindicat que en converses amb treballadors/es que els van votar a les passades eleccions, havia de canvis en l'autisme sindical que fins ara practicava la UGT cap a amplis sectors de l'Entitat.
Aquest és el resum de l'última reunió del Ple del Comitè que amb la majoria continuista de la UGT i l'abstencionisme actiu de la USOC, va marginar les protestes de CCOO que insistentment al llarg del Ple va demanar endebades que es postergues l'elecció de càrrecs a parlar de plantejaments de futur. La pantalla ara està posada en la pròxima paritària(reunió amb els representants de l'empresa) que es donarà pels volts de la setmana del 16 de Febrer. Seguirem informant.