dimecres, 13 de gener de 2016

Valoració del resultat de les eleccions sindicals.

El resultat de les eleccions sindicals a la Fundació Pere Tarrés-Numància ha sigut el següent: 10 UGT, 8 CCOO i 5 la USOC. La participació ha estat del 42% de la plantilla. Un augment significatiu si ho comparem amb els anteriors processos electorals però que encara queda lluny del desitjable.
La candidatura de CCOO ha millorat els seus resultats doblant en número de vots i sumant dos Delegades més respecte de les anteriors eleccions. La línia sindical de les Delegades de CCOO aquests últims quatre anys, la composició de la candidatura i l'extensió de la possibilitat de vot han ajudat a obtenir aquests resultats.
De la mateixa manera creiem que l'opció majoritàriament votada ha sigut la d'un canvi en el model de representació sindical que fins ara ostentava de manera majoritària la UGT. La seva línia d'actuació, d'un perfil sindical baix i orientat a mantenir el seu espai de representació només en determinats àmbits, li ha passat clarament factura deixant de tenir la majoria absoluta en el Comitè d'Empresa.
L'augment de vots de la candidatura de CCOO així com la irrupció de la USOC que ha pogut capitalitzar la voluntat de canvi amb 5 Delegades, mostren clarament el desgast del model sindical imperant fins ara a la Fundació Pere Tarrés.
Les Delegades de CCOO no donarem recolzament a la reedició d'aquestes mateixes pràctiques quatre anys més i treballarem perquè aquesta voluntat de canvi es pugui materialitzar en la constitució d'un nou Comitè d'Empresa compromès amb un programa d'acció sindical que doni resposta a les necessitats del gruix de les treballadores de la Fundació Pere Tarrés-Numància.
També volem aprofitar per agrair el compromís de les treballadores que s'han integrat a la llista de CCOO i la confiança de les que han votat per una opció sindical de combat pels drets laborals.

Secció Sindical CCOO Fundació Pere Tarrés