dimecres, 12 de juliol de 2017

Comunicat sobre l'acord del 41 al col·lectiu de vetlladores del curs 2016-2017

El passat 4 de juliol, a petició de CCOO, es va realitzar la segona reunió de seguiment de l’acord de mesures compensatòries al col·lectiu de vetlladores, afectat  per la retallada d'hores (MSCT), i que es repeteix cíclicament cada mes de setembre.

Recordem:

1-       Aquest acord no va ser signat per CCOO. La Secció Sindical de CCOO, i després de consultar-lo amb afiliades i treballadores afectades, va decidir no signar un acord que any rere any s’ha demostrat que no és més que paper mullat per l’empresa. La Secció Sindical de CCOO a la FPT, no serà còmplice  d’un acord que pot demostrar que ni l'empresa compleix, i  que la resta de forces sindicals de l’empresa (UGT i USOC) fan nul·les aportacions de contingut  a les reunions de seguiment.
(clica aquí per llegir el comunicat de la SS de CCOO, a la finalitzacióde les negociacions del 41)

2-      La reunió de dimarts passat, 4 de juliol, es va realitzar a instàncies de CCOO. L’acord signat per l’empresa- UGT i USOC, marcava quatre reunions de seguiment de l’acord.   Només s’han fet dues  de les quatre reunions, a dos mesos de què s’efectuï una nova Modificació de condicions de treball. CCOO Portem reclamant des de finals de març al president del Comitè que convoqui les reunions amb l’empresa, i només hem rebut falta d’interès i evasives.

Incumpliments de l'empresa dels següents punts de l'acord

• L'empresa no reconeix l'antiguitat d'aquelles vetlladores que mantenien un contracte obra i servei en frau de llei. La FPT, s'empara per  no fer-ho en la falta d'informació aportada per les empreses de les quals venien  algunes vetlladores. Però el fet real és que més del 60% d'aquestes treballadores en frau de llei, ja eren treballadores d'un lot que feia més de dos anys que gestionava la Fundació.

• La falta d'informació sobre la reubicació i ampliacions de jornada de les vetlladores afectades per la MSCT, impedeix el treball dels sindicats per elaborar informes amb propostes, i no permet el seguiment tant de l'acord com del compliment del conveni col·lectiu en lo relatiu a la crida dels  contractes fixos discontinuos.

• Falta d'informació relativa a la vetlladora acomiadada per causes objectives i l'abonament de la indemnització pactada a través de l'acord.

•  Oferiment insuficient de places als cursos de formació per cobrir totes les treballadores afectades per la pèrdua d'hores. S'ofereixen 75 places de , quan n'hi ha més de 130 treballadores afectades. Els cursos oferts tenen 10 hores menys de les pactades. Són els mateixos cursos que l'empresa proposa, dins del seu programa de formació al col·lectiu de vetlladores i que consta de més de 750 treballadores.

CCOO reclama que es reconegui l'antiguitat de totes les treballadores al seu contracte, que l'empresa actuï de bona fe donant tota la informació precisa per tal de fer un seguiment tant de les recol·locacions com dels augments d'hores de les vetlladores, i el compliment dels acords de formació pactats.

La Secció Sindical de CCOO, tot i no haver signat l'acord, hem treballat pel seguiment d'aquest i per aconseguir el seu compliment. Denunciem públicament a l'empresa que incompleix l'acord de Mesures Compensatòries pel col·lectiu de vetlladores davant d'un 41 i encoratgem als companys i companyes de L'USOC i d'UGT que rectifiquin la seva actitud de desinterès, passivitat i seguidisme a l'empresa.