dilluns, 26 de febrer de 2018

Jornada Petita Infància de la Fundació Pere Tarrés per treballadores d'Escoles Bressol i Suport Educatiu

A través de les delegades sindicals de CCOO, ens ha arribat la informació que la data marcada per l'entitat per la jornada de Petitat Infància, a la què estan convocades totes les treballadores d'aquest àmbit i que habitualment es fa un cop l'any, serà el dissabte 28 d'abril. Del 28 d'abril a l'1 de maig, moltes de les treballadores de Petita Infància, poden gaudir d'un descans de 4 dies, ja que el dia 30 d'abril moltes escoles bressol gaudeixen del seu últim dia de lliure disposició.

Per tant, des de la Secció Sindical de CCOO considerem que el dia escollit per l'entitat no és el més apropiat, i que la decisió dels dies fora de la jornada habitual, no poden posar-se de manera unilateral per part de l'entitat.

Que diu la llei:
Art. 34. 2 Jornada. " La compensación de las diferencias, por exceso o por defecto, entre la jornada realizada y la duración máxima de la jornada ordinaria de trabajo legal o pactada serà exigible según lo acordado en convenio colectivo o, a falta de previsión al respecto, por acuerdo entre la empresa y los representantes de los trabajadores"

Què hem fet des de la Secció Sindical de CCOO FPT:
Ens hem posat en contacte amb l'empresa, i els hem instat a negociar tots aquests horaris que estan fora de la jornada habitual i altres temes que estan en relació amb aquestes jornades de formació

Plantejaments de CCOO a l'entitat:

• Viabilitat de canviar el dia de la jornada de Petita Infància.
  • Des de CCOO, considerem que les hores realitzades un dissabte, en dia no laborable i de descans personal, no poden computar-se amb el mateix valor que de dilluns a divendres.
  • Recordar que segons el conveni col·lectiu d'Educació Infantil, les despeses de desplaçament hi han de córrer a càrrec de l'entitat.
  • S'hauran de contemplar com a hores efectives de treball, el temps de desplaçament des del centre de treball fins al lloc de la jornada i a l'inrevés.
  • Per aquelles escoles bressols que tenen un excés d'hores treballades i que se'ls hi compensa amb dies de descans, s'haurà de convenir el temps apropiat de preavís per agafar-se el dia de descans, per poder posar el personal de substitució corresponent.
Des de l'entitat, se'ns comunica que es valoraran els plantejaments, i que se'ns informarà.
Restem a l'espera de poder seure tant com a secció sindical de CCOO o com a Comitè, i poder arribar a un acord.

Us mantindrem informades.
Qualsevol ampliació d'informació, suggeriment, etc.. Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres.