dimecres, 25 de juliol de 2018

Vetlladores. Curs 18/19. Article 41.

La Fundació Pere Tarrés ja ens ha fet arribar a la representació de les treballadores, la seva intenció d'utilitzar l'article 41 de l'Estatut dels Treballadors per modificar les jornades laborals del col.lectiu de vetlladores(retallant-les en la majoria de casos).
Un curs més ha posat les dates d'inici de la Negociació en període de vacances. Amb la connivència dels sindicats amb majoria al Comitè(UGT-USOC).
La intencionalitat es clara:estalviar-se qualsevol tipus de despesa addicional en la retallada d'hores. Si poses les dates de negociació del 30 d'Agost al 12 de Setembre està clara la seva intenció, acabar la negociació abans que s'incorporin a la crida les treballadores(doncs fins que no acaba el procés de negociació d'un 41 les treballadores han de cobrar el sou que cobressin abans de la modificació).
Així  la Fundació per aquesta via de no voler fer coincidir la negociació amb la incorporació de les treballadores va pagar 23 dies de salari al 2015,però 15 dies el 2016 i 0 dies el 2017!!Aquest ha estat el seu objectiu sostingut al llarg dels cursos i porten dos que com a mínim ja ho han aconseguit.
La nostra proposta ha estat  començar les Negociacions amb l'Entitat el dia 13 de Setembre per poder tenir a la majoria de delegades en actiu(transparència i participació per a que sigui la majoria del Comitè qui decideixi de ratificar o no l'acord amb l'Entitat i no dues o tres personess en petit Comitè). I també a les treballadores incorporades i amb capacitat d'intervenir en el procés de negociació.
Mal comencem!
Seguirem informant.

Els drets es lluiten o es perden!
Lluita amb CCOO!
Resultat d'imatges de vetlladores en lluita