dimecres, 6 de març de 2019

#8M JO FAIG VAGA

JO FAIG VAGA. Per què en un sector feminitzat i precari com el Lleure Educatiu i Sociocultural ens afecta en primera persona les desigualtats de gènere.
  • Jornades Parcials.
  • Feines infravalorades, ja que habitualment han sigut realitzades per les dones.
  • Sous que no permeten autonomia econòmica
  • Inestabilitat laboral

#EnsPlantem  #8MCadaDia  #VivesLliureUnides

Des de la Secció Sindical de la Fundació Pere Tarrés de CCOO donem suport a la vaga de vint-i-quatre hores convocada per la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya.
El 8 de març, Dia Internacional de les Dones, ens plantem per combatre totes les formes de violència i de discriminació contra les dones.

Us animem a unir-vos als diferents actes i manifestacions.
La Secció Sindical de CCOO a la FPT, donarem suport a la manifestació del matí a les 12h davant el Consorci d'Educació de Barcelona. I a la tarda a la Manifestació unitaria. Punt de trobada de les treballadores de la FPT: 18:30h plç espanya - sota Torres de Maria Cristina.

Descompte salarial per fer VAGA:

El dia 8 de març del 2019 s’ha convocat una vaga de 24hores.

1. Les persones treballadores no tenen l’obligació de comunicar de manera individual que s’acullen al dret de vaga.
2. Durant la vaga, el contracte de treball queda suspès i, per tant, no hi ha l’obligació de treballar ni d’abonar el salari.
3. El descompte salarial implica el descompte de la retribució ordinària així com la part proporcional dels complements salarials i del descans setmanal. El descompte dels complements extrasalarials s’ha d’analitzar cas per cas. També es fa el descompte de la part proporcional de les pagues extres, que es realitzarà en el moment del seu pagament.
4. L’empresariat no té l’obligació de cotitzar.