dilluns, 2 de setembre de 2019

reducció d'hores vetlladores.

Un any més la Fundació Pere Tarrés aplica l'article 41 de manera col.lectiva a les treballadores de NEE. Una forma ràpida i favorable pels seus interessos, desprès de la reforma laboral del 2012(PP), on les treballadores només compten amb els dies preceptius de negociació per poder gaudir d'alguna mesura d'acompanyament que pugui alleujar els de vegades dràstics canvis de la seva situació laboral.
Cal recordar que abans de l'entrada de CCOO al Comitè d'Empresa de Numància aquesta modificació es feia de manera individualitzada i on només s'informava a la treballadora que a l'inici de curs començava a cobrar menys.
És des d'aquest punt de partida, amb una Empresa actuant amb total impunitat i una passivitat manifesta de la majoria del Comitè(UGT) que CCOO vam començar a donar la batalla. Primer per a que es reconeguès el caràcter col.lectiu d'aquesta mesura i desprès denunciant el que en realitat fan aquestes empreses intermediaries de lo públic que és aplicar Expedients de Regulació d'Ocupació Temporals.
Tot un anatema per a la direcció de la Fundació que no vol veure associat el seu nom o marca corporativa a un procediment de precarització de les condicions laborals d'unes treballadores que cobren sous baixos(de mitjana menys de 400 euros)i que han de complementar aquests minsos ingressos amb segones o a vegades terceres feines. Denunciem així  el doble discurs de la Fundació que es diu social però aplica uns sous de fam i es nega a revertir en part aquestes mesures fent al.lussió a la seva viabilitat(el que seria parlant clar els seus marges de benefici).
Com a CCOO volem fer saber a les treballadores que malgrat no comptar amb la majoria dins del Comite de Numància(actualment la majoria és UGT-USOC)i la linia inalterable que manté la empresa de preservar i augmentar el seu marge de benefici,seguirem fent el gruix de propostes per  a que aquestes treballadores poguin notar menys els efectes del 41 i prioritzarem per sobre de tot la defensa de les seves condicions laborals.

Resultat d'imatges de vetlladores en lluita ccoo