dissabte, 4 de gener de 2020

Eleccions sindicals a la Fundació Pere Tarrés

Inici del procés d'eleccions sindicals a la Fundació Pere Tarrés (comitè Numància)

Què s'escull a les eleccions sindicals?
Cada quatre anys, els treballadors/es estan cridats a votar els delegats/es del comitè d'empresa.
El comitè d'empresa és l'òrgan representatiu i col·legiat del conjunt de treballadors/es de l'entitat per defensar els seus interessos.
El comitè de Numància representa a tots els treballadors i treballadores de la província de Barcelona i adscrits a la seu central de Numància, és a dir treballadors/es d'oficines, escoles bressol, projectes socioeducatius, treballadores que fan funcions a escoles, etc...
Clica aquí per saber la composició del comitè després de les eleccions de fa quatre anys.

El dia 18 de desembre es va constituir la mesa de les properes eleccions sindicals pel comitè d'empresa a la Fundació Pere Tarrés.

Què és la mesa electoral?
La mesa, és l'òrgan encarregat de vigilar tot el procés electoral, presidir la votació, realitzar l'escrutini, i resoldre qualsevol reclamació que es presenti. Està formada pel president/a  que serà el treballador/a de més antiguitat a l'entitat, dos vocals , que seran els electors de major i menor edat.
A partir d'aquell mateix dia la mesa va rebre de l'entitat el cens electoral. Aquest cens electoral també està penjat a les cartelleres de les oficines centrals de Numància, i es pot consultar a la Intranet de l'entitat.

Qui ha d'aparèixer al cens electoral?
Les treballadores i treballadors electors i elegibles a les eleccions sindicals pel comitè d'empresa de Numància.

Poden presentar-se a una candidatura sindical, qualsevol treballador/a amb tres mesos d'antiguitat a l'entitat.
Estan cridats a votar a les eleccions de delegats i delegades del comitè de Numància aquells treballadors/es amb un mínim d'un mes d'antiguitat.

Què passa si no estic al cens electoral?
Tens fins al dia 12 de gener per consultar-lo, tant a la intranet de l'entitat, com físicament a les oficines centrals, com posa'n-te en contacte amb nosaltres per poder-te confirmar que surts i les dades són correctes.
En el cas que no estiguis, o les dades siguin incorrectes, hauries de reclamar a la mesa electoral fins al dia 12 de gener per poder votar o poder ser escollit com a delegat/da.
Posa't en contacte amb nosaltres i t'explicarem com fer-ho!
El dia 14 de gener es portarà a terme la publicació del cens definitiu.

I les votacions quan són?
El calendari de votacions està previst pels dies 10, 11, i 12 de febrer.
Les urnes seran itinerants, facilitant al màxim la participació dels treballadors i treballadores. En quant sapiguem la ruta i horaris de les urnes us informarem.
Aquell dia necessitareu identificar-vos davant la persona representant de la mesa amb el DNI o qualsevol document acreditatiu.

Seguirem informant-vos.

I recordeu, encara sou a temps de formar part de la llista de CCOO amb altres companys i companyes que han fet el pas de defensar els drets de les treballadores de la FPT!
Participeu! Juntes som més fortes!

Qualsevol dubte, ja sabeu que podeu contactar amb nosaltres per correu electrònic, telèfon o whatssap:
ssfpt.ccoo@gmail.com   683 50 25 82