dimecres, 25 de març de 2020

Novetats davant el tancament de centres pel Coronavirus

Situació a la Fundació Pere Tarrés
El dilluns dia 23 de març, l'entitat ens va comunicar l'inici d'un procés d'ERTE per força major per una part de la plantilla. Aquest tipus d'ERTE no requereix de negociació ni acord amb la part sindical, únicament cal la comunicació a aquests.

Com ja us hem anat explicant aquests dies, els sindicats i les patronals  del lleure educatiu i sociocultural van signar un acord divendres passat per intentar aconseguir el compromís del manteniment de llocs de feina al sector, prou precaritzat ja de per si.

Tal com està reflectit a l'acord,  NO entrarà a l'ERTE cap treballador/a que l'administració pública  financi els sous d'aquests mentre duri la suspensió del contracte.

Què hem fet com a Secció Sindical de CCOO a la Fundació Pere Tarrés?2w
  • Revisió dels centres i persones afectades, per assegurar-nos que l'ERTE realment és de centres tancats i sense finançament públic o privat.
  • Exigir a l'empresa l'entrada a l'ERTE dels contractes d'obra i servei, i les substitucions que va acomiadar el mateix dia del tancament dels centres.
  •  Informació més clarificadora sobre les persones que entren en un ERTE total i les que ho fan en un ERTE parcial (del 10 al 70% de la jornada).
  • Instar a l'entitat perquè sigui ella mateixa la que presenti al SEPE el conjunt de treballadores i treballadors afectats, i que per tant les treballadores no hagin de fer cap tràmit telemàtic.
  • Assegurar que és correcte la data d'inici del ERTE, ja que no tots els centres estaven obligats a tancar a partir del dia 13.
Què continuem fent com a CCOO?

Des del principi d'aquesta crisi sanitària, des de CCOO s'ha pressionat tant a les patronals per forçar l'endarreriment de decisions que permetessin arribar a mesures més avantatjoses per les treballadores, i per altra banda s'ha mantingut un diàleg intens amb la generalitat perquè es faci càrrec del salari del personal de menjador, ja que sí que assumeix el cost de part del personal externalitzat en centres públics.

CCOO continuarà batallant amb les patronals del sector i el Departament d’Educació per defensar a les treballadores.

*Més info sobre que l'ERTE, i els decrets de les administracions a l'entrada anterior