divendres, 13 de març de 2020

Primers resultats en defensa de les treballadores del Lleure

Com us informàvem ahir, aquesta tarda els sindicats i les patronals del sector del lleure educatiu i sociocultural ens hem reunit per posar fre a les actuacions unilaterals, que algunes empreses estan portant a terme.

Pots veure la denuncia aquí mateix.

Després d’una negociació extensa i complicada hem aconseguit paralitzar qualsevol mena d’actuació que impliqui a les relacions laborals de la gent treballadora afectada pels tancaments dels centres i la suspensió d’activitats.

De moment el que ja podem dir és que la part patronal no suspendrà ni interromprà la contractació laboral de persones adscrites a serveis o centres on es garanteixi per part de l'Administració Pública, el seu finançament al 100%.

Per altre banda, a l'espera d'una nova normativa relacionada amb els efectes laborals que comporta la pandèmia del SARS-COV-2, es contempla donar-se un termini més llarg per consensuar la millor opció atesa la situació d'excepcionalitat en la que ens trobem.

A l’acord també hem instat a què s’anul·lin tots els acomiadaments i suspensions de contracte de treball gestionats de forma irregular i sense la negociació corresponent.

Caldrà continuar atentes a l’evolució de la situació a les actuacions dels poders públics, és per això que ens hem convocat a una nova reunió el dilluns 16 a la tarda.
Us recordem que, per qualsevol actuació patronal que considereu irregular us podeu posar en contacte amb el sindicat al següent correu electrònic específic: ccoolleurecoronavirus@gmail.com

Consulta aquí l’ACORD SIGNAT