dimarts, 2 de juny de 2020

Continuen els problemes amb els cobraments dels ERTO

D'aquí a poc farà tres mesos que la crisi del COVID-19 va provocar el tancament dels centres, i la suspensió de molts contractes. Ara per ara encara hi ha treballadores que no han cobrat res del SEPE, d'altres que només han cobrat un mes i se'ls ha donat de baixa de l'expedient, treballadores que han vist reactivat l'atur en comptes del nou erto, i d'altres que fins al moment no havien tingut problemes però no tenen clar si cobraran el mes de juny, ... Tot un despropòsit.

Què hem fet des de CCOO:
  • Hem revisat la informació que ens ha passat l'empresa conforme tenia aprovat l'ERTO per causes de força major del 13 de març fins al 19 de juny.
  • Hem validat que les treballadores que tenien problemes estiguessin correctament al llistat d'ERTO que ha passat l'entitat.
  •  Hem demanat els certificats d'empresa i els IDC per comprovar la validesa de la informació.
  •  Hem posat una reclamació conjunta amb altres empreses a la mateixa situació al SEPE com a CCOO.
  • Hem recollit totes les reclamacions de les treballadores per instar a l'entitat a revisar i tornar a fer enviament d'aquells ERTOS que no entraven de manera correcta.
  • Hem compartit un model de reclamació perquè sigui més fàcil en el moment en què hi hagi un espai obert per fer-ho.
  • Com a CCOO s'han fet campanyes exigint canals vàlids de reclamació per tots aquells treballadors i treballadores amb problemes amb el seu ERTO.

Tot això no ha tingut el resultat esperat i sabem que encara sou molts i moltes els que teniu problemes amb el SEPE. Com a CCOO continuem buscant solucions, i us informarem quan trobem una via vàlida.