dissabte, 20 de juny de 2020

Negociació ERTO per causes productives.

Dijous 11 de juny l'entitat ens comunicava l'inici de les negociacions per prolongar l'ERTO per causes productives.

A causa de la COVID-19, i el tancament dels centres de treball, l'entitat va presentar un ERTO per causes productives a principis d'abril que afectava sobretot a treballadores d'estructura de la FPT. La data de finalització d'aquest ERTO era el 19 de juny, tot i que en aquell moment la legislació la lligava a l'estat d'alarma.

Durant aquests mesos, s'ha anat desafectant a personal a mesura que les activitats començaven a funcionar, ja sigui de manera total o parcial (és a dir part de la jornada). En aquests moments, encara queden algunes treballadores en ERTO, i l'entitat ha obert un nou procés negociador per prolongar-ho.

Què hem intentat?
El nostre primer objectiu ha sigut la reducció de la llista de persones afectades. Tot i que és veritat que s'ha reduït molt des de la presentació del ERTO a l'abril, encara considerem que hi ha persones afectades que no queda clara la justificació de la falta de producció. Considerem que una bona organització dins l'entitat permetria descolapsar alguns departaments saturats traient gent de l'entitat.
En aquest sentit l'entitat s'ha negat de manera rotunda.

Quan comença aquest nou ERTO?
Les negociacions van finalitzar el divendres 19 de juny. Data que també finalitzava l'ERTO per causes productives. Per falta de temps aquest ERTO no pot començar fins al 23 de juny. Per tant, aquests 3 dies els assumirà l'entitat fent una desafecció de l'ERTO i una tornada a afectar.

Duració de l'ERTO?
Aquest anirà en funció de l'àmbit. Hi ha treballadores que la data de finalització és a 31 de juliol, i d'altres fins al 31 de desembre. Dit això  l'entitat es compromet a anar desafectant en funció  que les activitats comencin a funcionar amb normalitat.

Vacances i ERTO
Aquelles treballadores que el seu calendari laboral marcava les vacances en un moment en què continuen afectats a l'ERTO, l'entitat els desafectarà per vacances i acabades aquestes les tornarà a afectar.

Què hem aconseguit?
  • Es mantenen les condicions de l'Erto anterior. Complementació del SEPE fins arribar al 85% del sou (recordeu que aquest càlcul és individual). És general igualment vacances i pagues dobles. Cap sou a jornada completa per sota dels 1000€ mensuals ( i la seva proporcionalitat en jornades parcials)
  • Aquelles treballadores que anteriorment estaven afectades per un ERTO a causa de força major de moment (i a l'espera de nova normativa) passen a aquest nou expedient, beneficiant-se de les mesures esmentades anteriorment (complementació, vacances, i pagues... En cas que finalment una nova legislació permetés que continuessin en el ERTO al qual ja estaven imputades, mantindrien també els beneficis d'aquest acord.
  • Taula de seguiment de les afectacions i desafectacions, per poder valorar conjuntament els canvis constants  que fan modificar la productivitat de l'entitat.