dijous, 10 de setembre de 2020

Concentració de CCOO 9 de setembre per demanar Respecte per l'Educació. Intervenció del Lleure.

Intervenció Gemma Martínez Secció Sindical Asistentes Escolares i Cristina Broto Secció Sindical Fundació Pere Tarrés.

“Dins i fora de l’aula, educant no sobra ningú.”

No és cap secret que el Lleure ha estat un dels sectors educatius que més ha sofert la crisi de la covid-19. Les monitores de menjador, vetlladores, suport educatiu a les escoles bressol, matiners, dinamitzadors i educadors culturals, han patit ERTOS molt durs al Març. Han vist els seus contractes suspesos d’un dia per l’altre. Amb un SEPE i un atur saturats fins al punt d’haver-hi treballadores que porten més de sis mesos sense cap ingrés a la seva llar.

A principis d’estiu les cases de colònies i casals anaven a ser la primera prova de com seria el contacte entre nens, joves i adolescents. Però el cert és que malgrat les incerteses del primer moment, la bona disposició dels treballadors i les treballadores del Lleure van fer que la covid passes de puntetes aquest estiu pel Lleure. Un grau tan alt de professionalitat que donava esperança a la resta de la comunitat educativa que les coses es podien fer bé.

Són situacions molt dures, dramàtiques les que viuen moltes treballadores del Lleure que veuen com tot i fer un servei essencial han de viure sota l’angoixa d’un inici de curs incert, amb la por de perdre la feina o en quines condicions de seguretat i higiene hauran de tornar.

Fa anys que les Comissions Obreres al Lleure lluitem per aconseguir que les diferents administracions públiques reconeguin el caràcter educatiu i la qualitat de les activitats del sector, exigint la regulació del sector envers ràtios, formació dels professionals, mínims educatius, qualitat dels projectes i tornarà a ser necessari que treballem per reclamar un retorn segur als centres de treball.

Amb una regulació clara que doni seguretat tant a treballadors com a famílies. Amb una baixada en les ràtios, ampliació de jornades laborals per cobrir nous torns, concreció de les mesures de seguretat necessàries, epis, etc.

En el Lleure sabem el que és remuntar situacions difícils, aportant solucions. En un sector on abunda la precarietat, on s’ha de treballar per assolir una representació social. Volem seguir demostrant la nostra implicació, que els treballadors i les treballadores vegin que les Comissions Obreres els representa i dóna solucions en moments on la nostra tasca diària s’orienti a fer entendre que educant no hi sobra ningú.

Clica aquí per veure totes les intervencions