divendres, 11 de setembre de 2020

ERTO cases de colònies i Albergs

Temps de lectura 1,00”

Abans de l'estiu l'entitat ja ens avisava de la possibilitat de l'entrada en ERTO del personal de les cases de colònies de l'entitat. La impossibilitat de mantenir-les obertes, per la falta de previsió de reserves principalment dels coles, són les dades que posa sobre la taula l'entitat per justificar l'ERTO.  A prinicipis de setembre van començar les rondes de negociació, que actualment i per causes de COVID-19, estan temporalitzades en 7 dies.

Com a Comissions Obreres la nostra intenció es seguir liderant la negociació com vam fer en els anteriors ERTOS, on la majoria de propostes van partir de les nostres delegades (malgrat no ostentar la presidència).

A banda de mantenir les mesures d’acompanyament d’anteriors ERTO, com el manteniment del càlcul per generar les pagues extres i vacances durant la suspensió del contracte, i que no hi haurà cap treballadora cobrant per sota dels 1000€ mensuals en relació a la jornada completa, hem aconseguit que aquest nou acord reculli explícitament que el pagament del 15% sobre el càlcul del SEPE arribarà en tot cas al 85% del sou de la treballadora afectada (en previsió a la reducció que el pagament del sepe fa als 6 mesos), i que la entitat avisi amb 3 dies d’antel.lació la reincorporació de la treballadora (i no com feia fins ara l’Entitat d’un dia per l’altre).

Com a Comissions Obreres sabem de la difícil situació que pateix el nostre sector i la incertesa per l’inici de curs però volem assegurar a les treballadores de cases colònies i Albergs de la Fundació Pere Tarrés que hem posat tot el nostre empeny i capacitat per aconseguir el millor acord dins de les circumstàncies actuals.