divendres, 23 d’octubre de 2020

Continuem amb voltes i més voltes...

L'Entitat continua donant-nos llargues, voltes i més voltes amb el tema de salut laboral. En mig d'una pandèmia l'entitat no ha tingut a bé seure's amb la representació legal de les treballadores per negociar la tornada als centres de treball, ni els equips de protecció que pertoquen, ni parlar del personal vulnerable, ni molt menys valorar cada centre de treball per veure les especificitats de cadascú.

Per una banda, el  president del comitè de salut laboral presidit per la UGT en cap cas ha fet res per intentar negociar la tornada, paralitzant i sense donar suport a les reivindicacions de les delegades del comitè. I per altra banda, la presidència del comitè, que actualment la té USOC, tampoc pressiona el necessari a l'empresa per poder donar sortida a les demandes de les treballadores  pel que fa a la salut laboral.

Posem en antecedents sobre la constitució dels diversos comitès. Un cop finalitzades les eleccions amb majoria de CCOO amb 9 delegats/es, 7 USOC i 7 UGT, el dia 12 de març (un dia abans del confinament) es va fer la constitució del comitè. Tot i haver guanyat les eleccions, USOC i UGT es van unir per donar la presidència a USOC, el sindicat menys votat tot i que igualat amb UGT amb nombre de delegats/es.

La idea imperant era deixar-nos fora a CCOO de qualsevol possibilitat de força amb l'empresa. A instàncies d'USOC, ens van deixar a CCOO amb una sola delegada a salut laboral. Actualment la composició del comitè de salut laboral està format per 2 delegats/es d'USOC, 2 d'UGT i 1 de CCOO.

Des de CCOO seguim exigint protecció de les treballadores a través dels comitès, fent força a través d'accions amb el sector del lleure de CCOO, amb la mateixa patronal del sector i amb les administracions.  Continuem empenyent també com a secció sindical.

La responsabilitat de protecció dels treballadors/es és de l'empresa. En mig de la segona ona de la pandèmia, ara per ara denunciem que en molts àmbits ni està complint aquesta obligació de protecció ni la seva obligació d'informació i negociació amb la representativitat.

CCOO exigim:

• EPIS, mascaretes FFP 2 per aquells treballadors/es i àmbits que no puguin mantenir la distància de seguretat, ni d'altres condicions com ventilació dels espais i neteja necessària.
  • Gel hidroalcohòlic per tots els treballadors/es en quantitat necessària.
  • Valoració del personal vulnerable i la conseqüent protecció.
  • Mascaretes en quantitat i talla adequada a les hores de feina i els dies
  • L'obligació de l'entrega per part de l'entitat dels EPIS i mascaretes sense obligació de desplaçament a les treballadores.