dimarts, 26 de gener de 2021

Nou pacte de manteniment dels ERTO fins el 31 de maig del 2021

Acord per prorrogar els ERTO i garantir el lloc de feina

● El nou pacte manté importants avanços socials, com el comptador a zero a la prestació per desocupació fins 2022, la impossibilitat d'acomiadar en els sis primers mesos de què finalitzi l'ERTO, l'ampliació de les exoneracions i el manteniment de la quantia de les prestacions.

● Aquesta nova pròrroga possibilita que les empreses es mantinguin, es preservi la feina i l’economia no retrocedeixi més.

Per CCOO, aquest és un acord per que els ERTO continuen sent l'instrument fonamental per evitar la destrucció de llocs de feina i el tancament d'empreses i que possibiliti que l'economia no torni enrere. Aquesta pròrroga manté importants garanties de feina i dona certesa a la societat davant una situació de crisis sanitària, social i econòmica sense precedents fins que superem aquesta pandèmia.

En aquest sentit, aquesta nova pròrroga manté punts tan importants com:

● El "comptador a zero" en la prestació per atur fins l'1 de gener de 2022.

● La quantia de les prestacions per atur en el 70% de la base reguladora.

● Totes les garanties de feina i la impossibilitat de acomiadar per sis mesos a els treballadors i treballadores afectades per ERTO.

● El nivell de les exoneracions.

● La formació per persones que estiguin en ERTO. Se les considera col·lectiu prioritari per accedir a les iniciatives formatives i es programen plans específics adaptats a aquestes persones.

● Les tres modalitats d'ERTO.

CCOO posen en valor el model dels ERTO com mecanisme de flexibilitat que evita acudir al acomiadament com fórmula de ajust i considerà que aquest acord és molt important per el nostre país, com s'ha demostrat des de l'inici de la pandèmia.