divendres, 19 de març de 2021

Resultat del TLC.Personal Casa de Colònies i baixes per COVID

Ahir vam anar al Tribunal Laboral de Catalunya per intentar trobar un espai de mediació amb l'Entitat. Com a Comissions Obreres portàvem dues propostes a ser discutides amb l'Entitat: la possibilitat der fer un ERTO pel personal de colònies fixe-discontinuo i que s'havia d'incorporar a principis de març i la retribució al 100% de la baixes a causa del COVID.

Com a delegats/es erem conscients que la línia de negociació de la Fundació Pere Tarrés seria la que ha sigut al llarg del temps  no moure's de la seva posició negociadora, és a dir no concedir res a la representació legal dels treballadors, instituir pactes individuals i embolcallar-ho tot amb una retòrica benintencionada.

La proposta de l'Entitat pel que fa a convocar un ERTO va ser una negativa i que només s'hi avindrien a negociar cas per cas. I en el cas de la retribució al 100% per baixa COVID han demanat 10 dies per decidir si accepten o no la proposta mediadora que és anar a un arbitratge.

Com a CCOO creiem que aquesta postura de negociar individualment com si els treballadors/es estiguessin en un plànol d'igualtat formal amb la empresa que el contracta, és una trampa ja que aquests mai podran arribar a "negociar" unes condicions avantatjoses respecte del que li paga el sou i té la capacitat d'acomiadar-lo.  Aquesta fal·làcia liberal que s'acompanya d'una retòrica solidària i socialment responsable, és la típica actitud buida de continguts concrets que practica habitualment la Fundació. Els motius son varis (sector precari, inacció de la UGT i la USOC etc..) però la recepta per aquest mal continua sent clara per a nosaltres.

Comissions Obreres a la Fundació Pere Tarres seguirà portant temes netament sindicals, d'afavorint  la negociació col.lectiva, i d'acord amb el que marca Conveni i Estatut. Seguirem portant propostes concretes de millora de les condicions laborals de les nostres companyes de feina i anirem a totes aquelles instàncies que  ens ajudin en aquesta tasca sindical.