dissabte, 26 de juny de 2021

Paritària amb l'Entitat.21/06/021.

El passat dilluns dia 21 es va fer la reunió paritària entre la representació de l’Entitat i la RLT. Els temes tractats van ser:

Substitucions de personal

Sobretot es va parlar de les Escoles Bressol i les dificultats que es troben les treballadores d'aquest àmbit per a que l'Entitat cobreixi les substitucions en temps i forma.

Com sempre l'Entitat s'espolsa la responsabilitat, es dona el mèrit de complir amb les lictacions i diu suportar una càrrega econòmica considerable per pagar les substitucions. Per últim ens trasllada la responsabilitat al conjunt de les treballadores.

Tot molt genèric i que fàcilment es desmunta quan demanem les dades concretes de quantes baixes, accidents i permisos s'han donat en aquest àmbit que justifiquin aquesta despesa.

Registre Salarial.

Aquest és un tema que com a Comissions Obreres hem liderat des del principi. Traslladant la necessitat de la seva concrecció tant a la majoria del Comitè d'Empresa com a l'Entitat.

Ens demana un parell de dies per donar-nos una resposta. No deixarem d'insistir i portar l'Entitat fins a l’acord en aquesta important eina per lluitar contra la bretxa salarial i la discriminació de gènere.

Calendaris laborals

En virtut de l'article 48.4 del nostre Conveni Col.lectiu, ens adavantem al Setembre i ja hem demanat els calendaris laborals per àmbits de cara al curs que ve.

Teletreball

Pensavem que aquest seria el dia que l'Entitat portaria una proposta de negociació, per començar a implantar el teletreball al Setembre. La contraproposta de la Fundació Pere Tarrés ha estat que abandonem la demanda de compensacions per teletreball o dit d’una altre manera teletreball a cost zero. En aquest tema la Pere Tarrés practica el seu joc favorit i més irresponsable,traspassant les culpes als sindicats i fent passar com a diàleg el monòleg corporatiu.

Seguirem informant de tots aquells temes laborals que interessen els/les nostres companys/es de feina.

Organitza’t al teu centre de treball.

Contacta amb el sindicat!