dijous, 30 de setembre de 2021

Comunicat sobre la pujada salarial de la Fundació Pere Tarrés

Ahir la Fundació Pere Tarrés es va desmarcar de la resta de Patronals del Lleure, anunciant per sorpresa la seva decisió de pujar un 1'5% el salari de les seves treballadores, de manera retroactiva des de gener del 2021.

Una decisió de l'entitat, que tot i que valorem d’entrada positivament, no va ser negociada amb el Comitè d'Empresa, a qui va informar només unes hores abans que a la resta de treballadores. Comissions Obreres com a sindicat majoritari a la Fundació Pere Tarrés no podem més que lamentar aquest menysteniment cap a la Presidència del Comitè que ostenta la USOC.

A més volem cridar l’atenció en el propi abast de la mesura, doncs aquesta pujada que es veurà reflectida en la nòmina d’Octubre, serà sobre el salari base i per tant serà una millora a compte de Conveni. Això vol dir que a la pràctica per a un conjunt de treballadores,que ja gaudeixin de millores voluntàries superiors a aquesta aquesta pujada, quedi absorbida i no es vegi reflectida en la seva nòmina.

Com ja us hem anat informant, les negociacions del conveni col·lectiu que van obrir-se al 2018, estan sent obstaculitzades per les patronals. Per poder fer front a aquest bloqueig, des de CCOO com a sindicat majoritari al Lleure, hem iniciat un seguit de mobilitzacions per tal de portar a les Patronals a una Mesa de Negociació amb voluntat real d’arribar a acords . També estem mantenint converses amb partits polítics, i al Parlament per poder explicar el conflicte i la precarietat que pateixen les treballadores, d'un sector tant maltractat de fa anys com el Lleure Educatiu i Sociocultural.

A continuació us passem un enllaç amb les notes de premsa,de les principals accions que hem fet  com  a CCOO per un Conveni digne pel Lleure Educatiu i Sociocultural:

https://www.rtve.es/play/audios/de-boca-a-orella/manuel-vilas-protestes-sector-lleure/6117241/   ( a partir de minut -36:15)