PREGUNTES FREQÜENTS COVID

• Estic de baixa per la Covid-19, sigui per malaltia o per confinament preventiu. M'han donat una baixa comú, què cobraré?  La baixa comuna per Covid-19 està assimilada a accident de treball, en el nostre conveni l'accident de treball es cobra el 100% del salari. Per tant, encara que des del centre de salut us donin una baixa comú cobrareu el 100%.

•  Un contacte estret està pendent de PCR per sospita de Covid. Des del centre de salut se m'indica que no puc anar a treballar però no em donen la baixa. Per altra banda, la direcció del centre educatiu m'indica que tampoc puc accedir al centre pel contacte estret, però l'empresa diu he de demanar un Permís No Retribuït.  Les diferents indicacions de protocols entre educació i salut, porten a situacions d'aquest tipus. Si des del centre de salut se'ns indica que hem de fer aïllament, haurem d'exigir que ens facin una baixaEn cap cas és un permís no retribuït. Si és la direcció del centre escolar és la que ens indica que no hem d'anar a treballar haurem d'informar a la coordinadora i demanar-li que ens proporcioni treball efectiu, ja que en cap cas és la decisió del treballador/a la de no presentar-se al lloc de feina.

• Tinc infants a càrrec que han de fer confinament per ser contacte estret, i no tinc possibilitat de deixar-ho amb un altre adult.   En aquests casos pots acollir-te al Plan Me Cuida, tant per adaptar el treball a les circumstàncies sempre que sigui possible (teletreball, torns, horaris,...) com per fer una reducció de jornada fins al 100% on també es reduirà el sou.
          Clica aquí: + informació Plan Me Cuida