PREGUNTES FREQÜENTS

Obrim aquest apartat per poder donar resposta de manera general als assessoraments habituals que ens trobem.
A poc a poc, anirem ampliant les preguntes i respostes, amb l'objectiu que totes i tots tinguem el màxim coneixement dels nostres drets.
En ser aquestes preguntes generals, per rebre un assessorament més personalitzat, podeu adreçar-nos a nosaltres a través del telèfon o el correu electrònic .

• Fa mesos que estic de baixa per incapacitat temporal (ex: malaltia comuna,) o per accident laboral, tinc dret a demanar les vacances que no he pogut gaudir perquè estava de baixa? Sí, tens dret a gaudir-les a continuació de l'alta mèdica o en un altre període, de comú acord entre les parts.
  •  Durant la jornada laboral m'he fet mal, què he de fer? Si tens un accident treballant (pot ser des d'un mal d'esquena, a una relliscada amb caiguda, fins a patir d'ansietat per sobrecàrrega de feina, etc...) has d'anar a la Mútua de l'empresa.
  • I si d'allà em deriven a la seguretat social, perquè consideren que és de caràcter comú? En aquest cas a la Mútua ens hauran de lliurar un informe mèdic justificant aquesta decisió Haurem de demanar la baixa a la seguretat social i  demanar un canvi de contingència a l'INSS.
  •  He tingut un accident de camí al meu centre de treball, és accident de treball? Es considera accident in itinere. Només serà reconegut en cas que aquest es produeixi en el desplaçament habitual.

• M'han modificat la meva jornada laboral, el meu horari o el meu sou...
  • Poden dir-m'ho d'un dia per un altre? En el cas que sigui una modificació substancial individual t'ho han de notificar amb 15 d'antelació. Fins 15 dies després de rebre la notificació, no es podrà fer efectiva la modificació
  • puc dir que no m'interessa la modificació? Si no estàs d'acord, pots decidir rescindir el contracte i l'empresa t'haurà d'abonar 20 dies per any treballat amb un topall de 9 mesos. Si no vols marxar però creus que no hi ha causes justificades per la modificació, tindràs 20 dies per impugnar-la davant la jurisdicció social.

Afilia't